PAVEL: moj referenčni okvir, moje refleksije, moje življenje

Šesti smrtni greh: zavist

Objavil pavel, dne 15.05.2007

Sedem smrtnih grehov 

Šesti smrtni greh: zavist

Delo, priloga Ona, Tor 15.05.2007

Slovarska definicija:  samostalnik ženskega spola, izhaja iz latinske besede invidia. Označuje zmes bolečine in jeze; občutje nezadovoljstva zaradi blaginje in sreče nekoga drugega; željo po posedovanju tega, kar imajo drugi.

.

Po Katoliški cerkvi: kršenje desete božje zapovedi (Ne želi svojega bližnjega blaga). Prvič se pojavi v Genezi, v zgodbi o Kajnu in Abelu. ( op. kjer je Kajn zavidal Abelu božjo naklonjenost in ljubezen, češ da jo dobi več kot on ; ljubosumnost).

.

V judovski paraboli: Učenec vpraša rabine o naslednjem odlomku iz Geneze: Jahve je bil vesel Abela in njegove žrtve, Kajna in njegove žrtve pa niti pogledal ni. Zato se Kajn zelo razjezi in se užaljeno namrgodi. In Jahve reče Kajnu: »Zakaj si jezen? Zakaj je tvoj obraz namrgoden?«

Rabini odgovorijo: »Jahve bi moral Kajna vprašati: ‘Zakaj si jezen? Zato ker nisem sprejel tvoje žrtve ali zato ker sem sprejel žrtev tvojega brata?’«

.

Za novinarja Zuenira Venturo: Z zavistjo sta povezana glagola razjedanje in uničevanje. Hkrati je treba gledati nanjo kot človeško reakcijo. Vse teorije o zavisti govorijo, da je proti njej najbolje delovati z védenjem, da jo vsi občutimo, le različno močno.

Za pisca Giovannija Papinija: Najbolje se maščujem tistim, ki želijo, da padem, tako da poskusim poleteti na najvišji vrh. Morda se ne bi tako visoko povzpel, če ne bi bilo spodbudnega vpliva tistih, ki me želijo na tleh. Resnično moder človek gre naprej: doživljeno kleveto izkoristi za izboljšanje svojega portreta in brisanje senc, ki jih svetloba meče nanj. Zavistnež nehote postaja pomočnik v njegovem izpopolnjevanju.

Zavist in etika: Za znanstvenika in raziskovalca dr. Williama M. Sheltona je zavist reakcija, ki jo izzovejo poraženci, tisti, ki želijo pobegniti pred stvarnostjo, tako da se skrivajo za križarsko vojno, s katero se bojujejo za uveljavitev »moralnih vrednot«, »plemenitih namenov« in »družbene pravice«. Situacija postane nevarna, ko začne šolski sistem vcepljati v učence zaničevanje do vseh tistih, ki jim uspe, tako da pripišejo vsak uspeh pokvarjenosti, manipulaciji in moralni degradaciji. Glede na to, da je težnja k uspehu prirojena vsakemu človeškemu bitju, prihajajo učenci v tej situaciji v shizofreno stanje sovraštva do tega, kar bi jim pravzaprav moralo prinašati srečo, kar še povečuje krize tesnobe in zmanjšuje sposobnost za spremembe in izboljševanje družbe ( op. točno to se dogaja v Sloveniji že dobrih 60 let. Socializem ima v krvi kolektivno zavist in sovraštvo. To je množična psihoza.).

.

Satan in demoni:

Demoni so se prišli pritožit princu teme. Dve leti so preizkušali nekega redovnika, ki živi v puščavi. »Ponudili smo mu denar, ženske, vse, kar imamo v ponudbi, a ni nič delovalo.«

»Očitno tega ne znate narediti tako, kot je treba,« je odvrnil Satan. »Pridite pogledat, kako bi morali ravnati v takšnem primeru.«

Vsi so odleteli do jame, v kateri je živel krepostni redovnik. Satan mu je zašepetal na uho:

»Tvoj prijatelj Makarij je pravkar postal škof Aleksandrije.«

Človek je začel takoj preklinjati čez nebesa in izgubil dušo.«

.

Razlaga Tao Te Kinga:

Vzorni modreci iz davnih časov so bili:

  1. skrivnostni,
  2. nadnaravni,
  3. bistroumni in
  4. preveč globokoumni, da bi jih ljudje lahko razumeli.
  5. Bili so previdni kot človek, ki brede čez hudourno rečno strugo, ki je nastala s topljenjem snega po zimi.
  6. Obzirni, kot je obziren gost pri zelo uglajenem gostitelju.
  7. Izginjajoči kot led, ki se topi.
  8. Skromni kot nestesan les, ki ga človeške roke še niso obdelale.

Kdo lahko z vedrino malo po malo očisti to, kar je umazano? Kdo se lahko umiri in ostane tak za vselej? Ta, ki hodi po Popolni poti, ne želi biti napolnjen z ničimer.

(Prihodnjič: LENOBA)

  • Share/Bookmark

Komentiraj



Vi ste prijavljeni objavi komentar.